2013/06/25

制作日和/scrapbooking day!

昨日は、大好きなお友達yumiさんと一緒に作品を作りました!!
作った作品はこちら!!
My friend yumi san and I were having scrapbook day yesterday at her place!
These are what we made!!
ジャジャーン\(^o^)/Ta Da!!

G45の紙とSizzixのハートのボックスが作れるダイを使い、こんなキュートなモリモリボックスを作りました♪♪
We used Graphic 45 papers and a die from Sizzix which you can make these boxes!
yumiさんのお家にお招き頂き、一緒に作りましたよ☆


もう、すごかったですよ!作品の数が!!
箱からアイディアいっぱいの作品がホイホイ出てきて!!
There are so many amazing projects she made!!
So many ideas and unique albums and cards were there!!
ドラえもんのポケット並の容量でした!
わぁ!!これも作りたい!あれも作りたい!

と、いっぱい机に並べ!
うーーーん。。。どうしよう!!
と 考えている内にランチタイム!!

お家にお邪魔させて頂いたうえに。。。
She also made this delicious lunch for me too! She is so kind and so nice to me!


こぉぉんな素敵なランチもごちそうになりました!!
とぉぉぉっても美味しかったです!!そして、お皿もグラスも!何もかも素敵でした☆


ランチの後は、制作です☆
優柔不断な私は、迷いに迷ってハートの箱を作る事にしました♪
yumiさんにキレイなカーブの出し方や、ポイント、初めて見る素敵なアイテムなど、沢山教えて頂き!
ハートボックス初!!の私でも、無事に作る事が出来ました!!
After we had a great lunch time!
We made heart boxes. This is what I made.
She told me how to make nice curve and some advices for making this box nicely!!
So I could make it like this!!


yumiさんの作品です☆
yumiさんは、色の配色がとっても素敵で、すごく刺激を受けました!

This is what she made!
She is so good at matching colors and making speed was amazingly fast!!

I always chose brown color for the base, so I would like to try some color next time like her!!
I learn so many things from her that day!!
This is her blog. Her projects are so great!→yuyu

私はいっつもベースに茶系を持って来てしまうので、
まずベースにカラーを取り入れ、ちょっと攻めた作品も作ってみたいと思いました☆

そして、なんと言っても、スピードが速い!!!

私はふたの上と側面のみしか完成させられず。。。
yumi さんはもちろん、全部バッチリ完成です!
スピードがすごく早かったです!

yumiさんの作品が沢山アップされているyumiさんのブログです☆
私のキットも作ってくださり、すぐにアップしてくださいました♪♪
アレンジが加わり、素敵な作品になっていました☆すっごく嬉しいです♪♪

yumiさん!ありがとうございました☆


そして!!
ちょっとこちらのクローズアップ写真を見てください!
Please check this zoomed in picture!

茶系のインクでシャッシャと着色していたら。。。
I used walnut distress ink to distress this embellishment but...

I put too much ink in her chin then....it became like a beard....
なんと、美人のお姉さんのアゴにひげが(T-T*)!!

急いでウェットティッシュで拭き取りましたが。。。
色が剥げてしまいました。。。
So I quickly wiped it off with a tissue but, I also took some color off too... Pom pom...
顔の周りを着色する際は、しっかりスポンジに馴染ませてから着色します(T-T*)。。。
I will make sure I will care to use brown ink next time for sure...


楽しい時間はあっと言う間に過ぎてしまいました。。。

yumiさん、充実した、素敵な一日をありがとうございました☆

Thank you for stopping by my blog today!

Have a wonderful day!
















0 件のコメント:

コメントを投稿